Ziel weet, Ego zoekt

‘Het is voornamelijk de wond van de mens (vaak van vele, parallelle) levens dat we het vertrouwen kwijt geraakt zijn. Vertrouwen in ons Zelf, in onze Ziel, in Bron, en alles wat daar tussen ligt binnen ons Zelf. Het ego zelf is in zoverre geëvolueerd dat het een enorm scala aan patronen en mechanismen heeft ontwikkeld om ons staande te houden in een duale wereld. Om ons daarin te verdedigen, houvast, (schijn)veiligheid te zoeken en dus ook om controle over ons leven te krijgen. Dat geeft een surrogaat gevoel van dat wij ‘in charge’ zijn van ons leven. Dus als een Zielendoel ontbreekt, betekend het dat we geen richting hebben.

‘Het kan je angstig maken, verdrietig, zoekend en zelfs een moedeloos gevoel of depressie geven, wanneer je geen antwoord op die vraag kan vinden.

‘Maar herinner je dan één ding, als jij dat zo ervaart: Ziel weet, en persoonlijk zelf of ego zelf zoekt!

‘Op het moment dat je je dat weer realiseert, laat dat een uitnodiging zijn om ‘naar binnen te keren’, om je af te stemmen op jezelf en je hart. Om je jezelf af te vertellen: oké, vanuit deze afstemming op ego zelf vind ik de oplossing niet. Want die kan ik alleen voelen in mijn hart, want daarin ben ik in verbinding met mijn Ziel. En Ziel weet!

Zielen die de hemelse sferen verlaten om buiten-hemelse gebieden te verkennen, lopen altijd tegen teleurstellingen en verrassingen op die hun wonden veroorzaken en die ook weer hersteld moeten worden. Maar het is een rijk leven vol groei en levenservaring die wordt opgedaan. Dat kun je ook beter accepteren want je hebt zelf gekozen voor die moeilijke weg van het avontuur!

http://www.apofyliet.nl an><

9 gedachten over “Ziel weet, Ego zoekt”

  1. Ik was je afgelopen weekend ook kwijt en ik dacht dat je me geblokkeerd had naar aanleiding van die langdurige reacties, die volgens jou niets opleverden. Maar gelukkig blijkt dat dus niet gebeurd te zijn. En ik zal je niet meer overstelpen met een veelheid aan reacties! 😉

  2. Haha, dezelfde gedachten! Fijn dat het voor beiden het geval niet is. Ik had zoveel aan mijn hoofd, mijn ziel en mijn ego liggen vaak in conclaaf met elkaar wat nou het juiste is…😉

    1. Dan hebben we een perfecte oplossing gevonden, althans zo is het gelopen en dus niet bewust gezocht, want ik wist helemaal niet waar ik aan toe was. En had me al neergelegd dat ik je postings niet meer zou ontvangen of kon openen, want dat was gebeurd zaterdag of gisteren. Maar toen ontdekte ik nog een ander ingang en maar daar zou ik verder geen gebruik van maken want wil de je niet storen. Maar ik ben blij en opgelucht dat het contact nu hersteld is. 😉

    1. Aha, kijk eens aan! Zo werkte dat dus. Nou, weer wat geleerd, want ik ben wat dat betreft een digibeet en heb geen idee wat de computer weer voor rare fratsen uithaalt… Maar nu begrijp ik het en de winst is nu dat we van elkaar geleerd hebben, en hoe mooi is dat… prachtig zelfs.

Plaats een reactie